روابط انساني
یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 778
نویسنده : کیا فایل

روابط انساني

 

تعداد صفحه : 3
هدف روابط انساني به رفتار متقابل انسان هاي اجتماعي توجه خاص دارد و سعي مي کند که اثر بخشي و کارايي سازمان را به شکل مطلوبي با تيکه بر اهميت جنبه ي انساني سازمان بالا برد و در عين حال با تامين نيازهاي منطقي و مادي و رواني افراد گروه ها مراتب رضايت آنها را فراهم سازد ، روابط انساني داراي اهداف زير است : شناخت خصوصيات فردي ، علم روابط انساني سعي دارد که شخصيت ، نيازها انگيزه ها و همينطور تيرگي هاي اخلاقي ، عاطفي و احساسي افراد را مورد دقت وبررسي قرار داده و با پيشنهاد راه هاي علمي به زدايش جنبه هاي منفي و تقويت وايجاد جنبه هاي مثبت اين خصوصيات آنچنان که در برقراري روابط انساني موثر واقع شوند مي پردازند . شناخت کنش ها و واکنش ها : هر سازماني جو مخصوص به خود را دارد و در سايه همين جو هنجارهاي گروهي ، رفتار افراد نسبت به هم تفاوت دارد . مدير بايد موضع رفتاري و رابطه گروه ها را با خود مورد ارزيابي قرار دهد و ويژگي اساسي اين واکنشها را مشخص مي کند . 3) شناخت ريشه و تفاوت و اختلافات : موقعي يک سازمان آموزشي مي تواند به اهداف مشترک وهماهنگي رفتاري وجود داشته باشد . براي ميل به چنين منظوري بايد از تمام اختلافات و تعارضات تا آن جا که ممکن است کاسته و بر ميزان همدلي و هماهنگي بين افراد و گروهها افزوده گردد . 4) پيدا کردن راه هاي علمي جلب همکاري : مديريت روابط انساني ، تنها بايد بين افراد و گروه هاي سازماني ديگر رابطه ايجاد کند بلکه بايد با وجود آوردن علائق واهداف مشترک موجبات استحکام و دوام اين هماهنگي را فراهم سازد . 5) پيدا کردن راه هاي علمي تشويق و تنبيه : مدير بايد رفتار و عملکردهاي افراد سازمان را مورد توجه قرار دهد و به طور علمي موجبات رغبت و علاقه مندي بيشتر افراد را با تشويق هاي مناسب و با احتمالا" با تنبيه هات بي جا و به موقع فراهم سازد . 6) وجود آوردن جو مناسب : اين هدف يکي از مهمترين اهداف

 






:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , جغرافیا , ,
:: برچسب‌ها: روابط انسانی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG